måndag 5 december 2011

The magic garden

Idag känner jag mig generös och bjuder på några bilder från vår trädgård. Den är crazy big time men samtidigt lite magisk... Barnen gillar att kladd-och-stök faktorn är så hög, då finns det mycket att göra.

Jag har sagt det förr men det är värt att nämna igen. Vår trädgård hade inte fått så mycket omvårdnad de senaste 30 åren. Det har stora fördelar att trädgården är så uppvuxen och lummig. En nackdel var att vissa växter tog liksom upp hela ytan. På bilden en berberis, de brukar vara buskar i midjehöjd.
Vår berberis var monstruös och vi kapade den vid roten och numera är även stubben bortfräst. Liksom stubbarna efter de 5 meter höga avkapade stammarna som stod och missprydde en smula... Men ni ser- det är inte alla som har en Narnia-lampa i trädgården: )

2 kommentarer:

  1. Hej! En trädgårdsmästare sa till mig: en trädgård bygger man inte som ett hus...den bygger man under ett liv...sant sa jag! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med så stor trädgård! Skickade efter underbara tejpen i din butik. En liten förjulklapp till mig själv och min dotter. Så fint inslaget att man blev helt glad! Och nu har jag hittat hit och sa kika runt lite ;) Ha en bra dag!

    SvaraRadera