söndag 9 januari 2011

Blommig tapet

Det där reportaget i Elle Interiör (har jag för mig att det var) har följt med mig länge som en favorit. Jag har skrivit om köket förut men resten är faktiskt hur fint som helst det med! Innehavarna driver Byggfabriken som är ett av mina favoritbutiker. Hursomhelst, jag har snöat in lite på varma, ombonade mönstrade tapeter och tycker att vi ska ha det lite här och var. Den här tapeten är fin tycker jag, har ni några favoriter i genren så är jag idel öra :)
Bild från Elle Interiör tror jag...

5 kommentarer:

  1. Jag älskar Josef Franks tapeter från Borås Tapeter. Den med träd, djur och sjöar med svart bakgrund är den absoluta favoriten. Hade den som fondvägg i mitt vardagsrum en gång och är sugen på att tapetsera med den igen.

    SvaraRadera
  2. Mkt fin!

    Mimou har mkt snyggt och jag rekommenderar Alviks måleri för inspiration oxå!

    SvaraRadera
  3. http://aiagart.blogspot.com/2010/12/sovrum.html
    en ny blogg som jag bara ramlade på. och den där tapeten...den gula. den är en favorit...
    och kanske är den i skarpaste laget för dig...inte så ombonad...men jag håller med Linnea oxå här ovan...

    SvaraRadera
  4. William Morris tapeter är jättefina och lite i den där stilen (tror att man bla kan se dem på
    Måleributiken)
    SKa förresten lägg dig bland mina länkar nu, gillar ju dina inlägg!

    SvaraRadera
  5. Ja, den tapeten älskar jag också, vill ha den i vår hall!

    SvaraRadera