fredag 10 september 2010

Hemma hos oss- hallen

Nu har jag äntligen kommit till skott och tagit lite bilder här hemma. På de bitar som är någorlunda i ordning i alla fall. Det gick snabbt :) Hallen var vettig när vi flyttade in så här har vi knappt gjort någon insats. Josef Frank-tapeten hade tidigare ägare den goda smaken att sätta upp. Brio-loket från 70-talet som står under bordet hittade jag på Blocket i somras. Lycka för mig och barnen!


En av de bästa sakerna med husets planlösning är att ha kapprum med hängare och garderober i direkt anslutning till ingången. Av någon underlig anledning så hängs inte allt upp i garderoberna och skor hamnar lite överallt ändå men nu har vi åtminstone möjlighet att ställa undan.
Jo en liten insats gjorde vi i hallen. Från början har det nog suttit läckra knäppen på dörrarna men de var utbytta till en variant i trä och stål som hade väldigt modern känsla. Jag hittade dessa söta knoppar på Ikea (de finns i svart/vit också, riktigt fina de med).

Tiden går fort, redan fredag igen. Önskar er alla en skön helg!

21 kommentarer:

  1. Jätte, jätte, jättefint!! :-)

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig hall, man blir pigg o glad av att se den!
    Knopparna har jag oxå inhandlat, fast i svart/vitt. Tänkte sätta dem på garderoberna i sovrummet, när vi blir klara där!!!

    SvaraRadera
  3. Så fint. Skulle känna mig "hemma" där.
    Bra betyg tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Jättefint och underbar tapet ;-)

    SvaraRadera
  5. Mmm det ser ju jättefint ut! TApeten är såå fin tycker jag. Man tröttnar aldrig på Josef Frank ;-)
    Nu vill jag se mer.....

    SvaraRadera
  6. Yepp, håller med om att hyllan var fräck innan också med sina olika klara färger :) Synd bara att färgen flagade i stora sjok. Så det var inte mycket att göra annat än att ta bort all färg :/

    Önskar dig en fin helg!
    Carina

    SvaraRadera
  7. Lotten, resten är typ heltäckningsmattor och strukturtapet ;)
    Riktigt så illa är det kanske inte, återkommer med mer bilder framöver.

    SvaraRadera
  8. Åh så kul att se bilder från huset! Hallen ser superfin ut.

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Gissar att era gäster känner sig väldigt välkomnade och att ni blir glada när ni kommer hem... Vill också se mer :)

    SvaraRadera
  10. Det ser trivsamt ut hos dej!
    Trevlig helg. //Lissen

    SvaraRadera
  11. Vilken fin blogg du har! Och vilket fint hus, lycka när det finns snyggtapeter på plats när man flyttar in =)

    Tack för titten inne hos mig!
    Sofia

    SvaraRadera
  12. vilken härlig och spatiös hall! Visserligen bor jag också i ett 50-talshus, men den som ritade det här verkade tycka att hallutrymme var ett onödigt påfund...

    SvaraRadera
  13. Josef Frank-tapeten är helt underbar! Och loket är ju så gulligt! Förstår att det var lycka;-) Kram

    SvaraRadera
  14. Vad fint ni har det i hallen och vilken tur att de förra ägarna satte upp den fina tapeten! Här hemma har vi en orange tapet som tack och lov snart ska bytas ut.

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig hall ni har! Förvaring för kläder i anslutning till ingången är drömmen - något jag verkligen skulle önska i nästa boende.
    kram J

    SvaraRadera
  16. Åh, den där Franktapeten alltså, och traktorn! Tjusigt ni har det :)

    SvaraRadera
  17. Så fint. Vill se mer av ert hem! nyfiken.

    SvaraRadera
  18. Attans vilken fin hall ni har, och stor. De vill jag också ha! Fin tapet, fint lok!

    //Moa

    SvaraRadera
  19. Superfin hall! Tapeten är så fin och vilken stor hall ni har. :)

    SvaraRadera