onsdag 11 november 2009

Rea på Marimekko


Idag tog jag en sväng på stan och upptäckte att det är rea (20%) på alla Marimekko tyger på Marimekkoaffären i Haga. Jag har köpt ett antal tyger av dem genom åren och nu blev jag sugen på mer förstås. Satula, det översta tyget är nog min absoluta favorit men jag är inte säker på att rosa funkar här hemma trots att det är den finaste färgställningen. Jag beställde det i svart/vitt, jag är väldigt svag för denna kombination men funderar på om vi skulle må bra av en färgklick trots allt. Nåja, jag kör på ett säkert kort till gardiner. Det rosa har jag ett par meter av här hemma, det får bli kuddar eller duk av det. Det nedersta tyget heter Tantsu och är våldsamt snyggt det med.

7 kommentarer:

  1. Åh! Då kanske man borde ta sig en sväng till Haga imorgon då... :)

    SvaraRadera
  2. Mmm då skall jag nog pallra mig dit med ;-)

    SvaraRadera
  3. Så snygga, båda och väldigt annorlunda från vanligt Marimekko mönster som brukar vara så stormönstrat.

    SvaraRadera
  4. Hallå där,
    Nu blev jag nyfiken på vad det var du menade...
    Ska Googla på märket du nämde!
    Ha en fin kväll,
    Matilda K

    SvaraRadera
  5. Men åååååå!!! Jag dör så snygga saker. Aldrig hört innan, ska definitivt undersöka saken. Jag vill aldrig stänga ner sidan, bara ÄLSKAR allt. Precis min/russinnets "stil" : )
    TACK! för tipset.
    Kram
    Matilda

    SvaraRadera
  6. Oj, det låter inte helt fel med 20%. Vet du hur länge de har det? Kanske får ta en sväng ner till stan imorgon...

    SvaraRadera
  7. Färg är ju alltid härligt! Kram Jenny

    SvaraRadera