måndag 21 september 2009

Hemma hos 4-barnsfamiljen

Tog lite bilder hemma hos familjen Otterström-Bäckarslöf när vi var där för ett tag sedan. Här bor min svägerska Tina och hennes sambo Mats med sina fyra barn. De har en skön känsla för stil och är riktigt duktiga på stilleben tycker jag. Har man vägarna förbi Nyköping kan man titta in i Tinas frisersalong/konstgalleri vid namn Galleri Saxen.

När familjen växte (i rask takt, de yngsta barnen är tvillingar) fick de bygga ut köket och här en del av resultatet, även om bilden inte riktigt gör köket rättvisa. Nu räcker det huset snart inte till längre trots utbyggnaden och de planerar för att göra rum i garaget och bygga samman med huset på något sätt.

Direkt när man kliver innanför dörren möts man av denna ljuvliga tavelvägg, jag vet inte hur högt det är i tak men det är läckert iallafall.



Undrar hur de lyckas ha en så välartad vedförvaring i golvhöjd. Välartade barn antar jag (vi har ju själva byggt en vedförvaring av liknande snitt men utrymmet används mest så här:)

4 kommentarer:

  1. Fina bilder!

    Tack för din goa kommentar hos mig! För mig finns det inget alternativ än att omge mig med färg - annars trivs jag inte, helt enkelt! :)

    SvaraRadera
  2. Very sylish! Inte som här hemma direkt, totalt kaos just nu. Jag har bloggat ett par år, vet inte om du vet om det har inte direkt skyltat med det och nu vet jag inte om jag ska fortsätta. Var sak har sin tid så att säga.

    http://monstermonstret.blogspot.com/
    för övrigt har vi gjort citronpastan igen!

    Malin

    SvaraRadera
  3. hei!
    takk for hilsen på bloggen.
    fant du ut hvor du får handlet pukka te?
    klem bea-cici

    SvaraRadera
  4. Åhh, ni har det ju jättefint här!!!! Ibland blir jag sugen på att ha lite ljusare runt mig..men det blir ett gediget arbete, hihi..så mucket färger som häckar här, hihi...!
    Ja, gör en sådan anslagstavla till lillen!! Fann tyget på loppis, och det är ju bara att byta om man blir less det!!! Har bara häftat fast det på baksidan av softboarden!!

    Kram Lycke

    SvaraRadera